با گذشت زمان و با افزایش سن، عضلات مختلف بدن انسان ضعیف و منقبض می‌شوند. از جمله مهمترین نشانه‌های پیری، کاهش توده عضلانی را می‌توان نام برد. به همین دلیل در نواحی مختلف صورت، گردن، بینی، پیشانی، چشم‌ها و گونه‌ها، چین و چروک ایجاد می‌شود. تکنیک‌های تزریق پرکننده، از جمله تزریق ژل، به عضلات کمک می‌کند تا حجم خود را بازیابند و چین و چروک‌های ایجاد شده تا حد زیادی از بین بروند.

تزریق ژل در کرج

تزریق ژل در کرج نسبت به سایر روش‌های جوانسازی پوست هزینه کمتری دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد این روش را به روش‌هایی مانند بوتاکس ترجیح می‌دهند. باید گفت که ژل‌هایی که به زیر پوست تزریق می‌شوند حاوی موادی مانند، کلاژن، اسید هیالورونیک یا هیدروکسی آپاتیت کلسیم است. این مواد به جوانسازی و تقویت عضلات و پوست کمک بسیاری می‌کند.

این روزها تزریق ژل طرفدار بسیاری پیدا کرده‌است. افراد زیادی به دنبال انجام این عمل زیبایی هستند. انواع مختلفی دارد و می‌توان از آن در قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرد که برخی از آن‌ها مورد تایید FDA و برخی هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است. از جمله عمل‌های زیبایی که نیاز به جراحی ندارند تزریق ژل و فیلر است.

مهم‌ترین کاربرد تزریق ژل، تزریق به پوست و پرکردن چین و چروک و حفره‌های عمیق صورت و پوست است. به عنوان مثال، تزریق ژل به طور گسترده برای از بین بردن خط خنده، چین و چروک دور چشم و یا برای بزرگ کردن گونه و همچنین پیشانی، زیر چشم، باسن، سینه، چانه، دور چشم و غیر ذلک استفاده می‌شود.

ژل‌های موقت یا قابل جذب بهترین شیوه جوان‌سازی است. در این روش پس از تزریق ژل، ماده تزریق شده پس از مدتی جذب پوست شده و از بین می‌رود. برای تقویت عضلات صورت و پوست فیلرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ژل‌ها متشکل از هیلارونیک اسید، کلاژن، هیدروکسی آپاتیت کلسیم و همچنین پلی‌لاکتیک اسید است.

تزریق ژل در کرج   تزریق ژل در چهار راه طالقانی

تزریق ژل در چهار راه طالقانی

کلاژن پروتئین ارزشمندی برای فرم دادن به پوست است. به تقویت پوست و تقویت استخوان‌ها و غضروف‌ها کمک می‌کند. از علل پیری زودرس پوست، کاهش کلاژن است. کلاژن حیوانی معمولاً در تزریق ژل استفاده می‌شود. شایان به ذکر است که تزرین این ژل عوارض کمی دارد و ماندگاری آن کوتاه بوده‌است.

اسید هیالورونیک ماده قندی است که در بافت‌های بدن مانند پوست و غضروف وجود دارد. مخلوط این ماده با مواد دیگر تبدیل به ژل می‌شود. همچنین این مواد ژل ماندگاری نسبتا بالاتری در مقایسه با کلاژن دارد.!

هیدروکسی آپاتیت کلسیم را می‌توان در ساختار دندان و استخوان‌ها یافت. برای برطرف کردن چین و چروک‌های پوست از این ژل استفاده می‌شود. ساختار قوی این ژل ماندگاری آن را تا ۱۸ ماه تضمین می‌کند. این نوع ژل را روی لب استفاده نمی‌کنند.

پلی‌لاکتیک اسید یک پلیمر مصنوعی است که با ساختار بدن انسان سازگار است و به مرور زمان تجزیه می‌شود. پلی‌لاکتیک اسید در تولید بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شود. ژل پلی‌لاکتیک اسید معمولا چندین بار تزریق می‌شود و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

ماندگاری تزریق ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد. تزریق عمیق ممکن است تا ۱۲ ماه ماندگار باشد و محصولات جدیدتر در بازار ممکن است تا دو سال دوام داشته باشند. برای خطوط و چین و چروک‌های نزدیک به پوست، پزشک متخصص ممکن است محصول ظریف‌تری را برای پر کردن کانتور و صاف کردن پوست انتخاب کند. این محصولات ممکن است سریعتر متابولیزه شوند و ۶ تا ۱۲ ماه دوام داشته باشند. به عنوان مثال، در نواحی صورت با تحرک بیشتر، مانند لب ها، حرکت مداوم ماهیچه‌ها شکسته می‌شود و فیلر را با سرعت بیشتری حل می‌کند و فیلرها در این نواحی فعال‌تر سریعتر از بین می‌روند.

انواع تزریق ژل کرج

عوارض جانبی احتمالی درمان چیست؟

شایع‌ترین عوارض جانبی گزارش شده با ژل‌های تزریقی عبارتنداز: قرمزی، تورم، درد، حساسیت، سفتی، توده/برآمدگی، کبودی، تغییر رنگ و خارش است. این عوارض جانبی با سایر روش‌های تزریق صورت مطابقت دارد و اکثر آن‌ها ظرف ۳۰ روز برطرف می‌شوند. پزشک شما ممکن است عوارض جانبی را که برای مدت طولانی‌تری ادامه می‌یابد را با آنتی‌بیوتیک‌ها، استروئیدها یا هیالورونیداز (آنزیمی که اسید هیالورونیک را تجزیه می‌کند) درمان کند. در نظر داشته باشید که مانند تمام روش‌های تزریق پوست، خطر عفونت وجود دارد.

انتخاب نوع تزریق ژل موضوع ساده‌ای نیست که فرد بخواهد در مورد آن تصمیم بگیرد. برای انتخاب بهترین گزینه مناسب هر فردی، بهتر است پزشک معالج درباره آن تصمیم بگیرد. نتیجه مطلوب در این نوع عمل‌ها به عوامل زیادی از جمله؛ میزان چین و چروک، حجم داروی مصرفی، تفکیک تزریقی و مهارت پزشک بستگی دارد.